måndag 3 januari 2011

Tänk vad lite.....

shopping och en scrapträff kan kännas bra i själen. Igår var och några pyssletokiga tjejer i Helsingborg på Scraprooms nyårsscrap. Det var en härlig kväll med trevligt sällskap, god mat, utlottningar och dessutom en fin goodiebag. Med i väskan hem följde så klart lite av varje, men det mest intressanta som jag köpte var en hel burk med samma sorts blommor 72 st. Jag är ju inte den som öser på med blommor men dessa kunde jag bara inte motstå. Lite i senaste laget blev det dock eftersom träffen var mellan 16.30 -22.30 och jag skulle vara på jobb idag kl.7.30, och jag var hemma 01.00 men det var det faktiskt värt. Får väl krypa till sängs lite tidigare idag.
En layout blev det faktiskt gjort och det var minsann inte igår men det var himla roligt. Bilden är tagen i augusti när svärmor fyllde år, en av de få tillfällena som kusinerna träffas så då gäller det att vara framme med kameran. Här ser ni en skymt av mina favoblommor. Kan tänka mig att allt jag gör nu kommer att dekoreras med dessa blommor;)

För några år sedan tipsade Pia på fd Jp hobby om en hemmagjord almanacka som hon gjort och då gjorde jag en egen variant på den. Men nu kände jag att den behövde förnyas så igår fick jag gjort januaris sida. Almanackan är gjord i excel och kan bytas ut för varje år som går. När alla sidorna är klara så sätter jag i en spiral med min Bia så det går att vända blad.
På tagen står vilka som fyller år och vilka datum. Tilda med paket tycker jag passar bra eftersom Sandra fyller 15 år i denna månad.

Ett kort till min brors svärmor blev det också men det visar jag när det närmar sig, hon fyller nämligen 70 år annars brukar inte vi gratulera men nu tycker jag att det är ett bra tillfälle.

Ha en god fortsättning på det nya året.
Många kramar Petra

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj så mycket fint du hann knåpa ihop på träffen. Blommorna ser otroligt fina ut, vacker färg har de. Layouten ser helt magisk och med ett sagoskimmer över sig, BRAVO.

Gott Nytt År och kram från Ingela

Louise sa...

Hej gumman :)
Jag ha rju tur som har fått se det här underverket IRL :) Jag hann nämligen inte titta ordentligt på alamanacksbladet så jag är sååå glad att du bloggade den idag :) Lo:n är så härlig med en ursnygg färgkombi! Aldrig trodde jag mörkblått och peach kunde passa så här bra ihop ;) Titeln är bara så snyggt gjord :)
PaketTilda ser så söt ut där hon grattar Sandra :)
TACK för trevligt sällskap och trygg bilkörning :)
Kramar!