fredag 31 juli 2009

Symaskinsrally

Halloj i stugan.
Något scrapande blir det inte för tillfället, har shoppat fina saker hos Jp hobby och några helt underbara magnoliapapper hos stämpelgården men lusten till min symaskin/er har tagit över. Idag var jag med min syster på stoff och stil, himla roligt. Hem kom jag med tyg till en tunika.

Kunde inte vänta utan ikväll har jag knåpat ihop en lila tunika, några svordommar blev det men det blev bra tillslut. Typiskt att maskinen ska klydda just när man syr dekorsömmar som syns. Men men är det hemmasytt så är det. Så nu blir det nog en ny tur till stoff och stil imorgon. Gäller att passa på när man har ångan uppe och pengar i plånboken. Sov gott.

Kram Petra

2 kommentarer:

Susanne Wiland sa...

Hej!
Vilken fin tunika du har sytt, du är duktig du.
Ha det så bra.
Syns snart.
Kram Susanne!

Viddan sa...

*Asgarv* Ångan uppe... Jag har väldigt svårt för färgen lila, men allt klär en skönhet, så på dig kommer den göra sig bra!
Kram, Lena