tisdag 21 juli 2009

Ordning bland diesen

Halloj.

Jag hade ju planerat att köra längs vägkanten idag och leta övningskörningsskyltar efter ett tips från Lena:) Jag har ju länge velat ha ordning bland mina cookie cutters. Men barnen ville upp i stan en sväng och så blev det men jag lyckades lura in dem på Panduro. Där hittade jag magnettejp.
Nu började mina grå celler att arbeta.... tänk om jag kunde använda mig av den? Sagt och gjort, jag chansade ( i värsta fall kunde jag ha nytta av den på jobbet) och resultatet blev jag mycket nöjd med.
Jag tog lite kraftigare papper och limmade på cardstock. Eftersom limmet på tejpen var lite för klent så satte jag dubbelhäftande tejp först och sedan magnettejpen.
Voila! Bara att sätta dit diesen. Sedan var jag ju tvungen att altra en låda att förvara dem i. Så här blev slutresultatet:

Jag gjorde små taggar där jag skrev vad som finns på varje blad. Jag blev mycket nöjd med min lilla låda och det bästa är att den rymmer många fler när det blir aktuellt. Just nu har jag mest stämplar på hjärnan. Hörs snart igen. Godnatt, Petra

3 kommentarer:

Viddan sa...

*Asgarv* Jättekul! Synd att den inte går att lägga ut på JP...
Ha det bra! Lena

Chris_P sa...

superbra idé!!!

annica sa...

Så smart! Så måste jag oxå göra. Mina dies ligger på och under (!) scrapbordet just nu...