onsdag 11 augusti 2010

Bröllop på gång...

Ja, nu är det bara några dagar kvar tills min älskade syster ska gifta sig. Länge har jag funderat och tänkt på vad jag skulle göra. Min första idé med en bröllopstårta la jag på is. Kanske till min kusins bröllop om en månad, vi får väl se.


Kortet gjorde jag som ett easelkort och jag har velat fram och tillbaka med mitt blomval och hur mycket blommor. Men nu är det färdigvelat, here comes:


Baksidan..... Tack Designette Annette för lånet av spellbindern den är så ljuvlig.

Från början skulle vi ge ett presentkort eftersom min syster och hennes blivande man hade svårt med önskningar och då ville jag lägga det i något speciellt. Denna kista hittade jag på Panduros outlet, ingen fröjd för ögat precis,


men eftersom att jag älskar att klä saker så skruvade jag bort alla beslagen och klädde kistan med papper som matchade kortet. En helt annan kista efter förvandlingen.
Svårast var att få pärlorna att bli jämna men men det är ju handgjort;) Kistan är gjord i trä och är väldigt stabil. Kanske de kan lägga sina bröllopskort i den eller något annat. För nu har de tu kommit på något de önskar sig så nu har vi fixat en present ändå.
Så här blev hela kitet, så nu gäller det bara att hitta presentpapper som matchar när vi ska slå in paketet.

Som ni säkert förstår så har jag portat min syster från denna sidan tills efter bröllopet och hon lovade att inte snoka;)

Nu ska jag ta mig tid att göra en helt underbar skiss som jag hittade på Stämpelgårdens blogg, kanske blir det en layout...det var längesedan.

Många kramar från Petra

6 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket mästerverk, du är helt faaaaantastisk. Kistan blev helt underbar. Vad glada brudparet skall bli, ett minne som alltid finns kvar. Själv hade jag väl bara gått förbi kistan och konstaterat att den stod där. Vilken förvandling! Jag skall inte glömma nämna kortet som är så himla romantiskt och genomtänkt i varje detalj. Det är bara att önska bröllops-paret lycka till.

Kram Ingela

Viddan sa...

Jag är djupt imponerad!! Så fina, både kort och låda. Panduro har enfärgade presentpapper ;) Kram Lena

Scrappia sa...

Wow Petra!!! Så himmla snygg!Kram

Chris_P sa...

Petra Petra Petra!!! Vad ska man säga?!?!

Ursnyggt!!! Kortet är helt bedårande!! Ja väskan med!

Kram

Annette sa...

Herregud så ljuvligt kortet blev! För att inte tala om kistan... Detta har du verkligen lyckats med och det kommer att bli såå uppskattat. Gillar verkligen din snygga pärlrad och dekorationerna.
Tack för en supertrevlig dag! Tiden flyger verkligen när man umgås med så goa vänner;D
Ha en mysig bröllopshelg!
Kramar till dig!

Anna sa...

Fantastiskt fina saker, Petra! Din syster kommer att bli jätteglad! Hoppas att du hittar presentpapper i samma ton så att det blir ett komplett kit! :)