måndag 25 januari 2010

Veckans recept

Hejsan.
Än så länge är det väl ganska bra, men morgondagen lär inte bli lika bra men life goes on. Det är bara att ta vara på varje dag. Umgås och höra av sig till nära och kära. Tänk att någon kär ska behöva gå bort för att man ska inse att livet inte varar för evigt. Jag skulle kunna skriva en hel bok bara för att få ut alla tankar jag får men det ska jag inte tråka ut er med nu.

Jag ska bjuda på ett recept istället. Har länge tänkt att göra en recept bok med våra favoritrecept men allt tar ju sin tid. Men nu har jag iallfall kommit igång och gett mig själv i uppdrag att göra ett recept i veckan. Hmmm vi får väl se men det är iallfall ambitionen. Först ut är Basilikadoftande tomatpaj.

Skissen som jag har utgått ifrån är det Christina som har gjort. Den fanns med som en utmaning på Jphobbys oktoberfestival. Jag gillar denna skissen så nästan alla recepten kommer utgå från denna skiss. Kolla hennes blogg med många fina skapelser och ideér, finns länk i sidebaren. Ha det så bra alla.

Vi hörs, kram Petra

2 kommentarer:

Viddan sa...

Hej på dej, petra!
Inget man säger kan göra det lättare, men jag tänker på er i alla fall <3
Jag gillar ditt recept och ser fram emot att få se fler av dem =)
Kram, Lena

Susanne Wiland sa...

Fint receptkort. Hoppas det gick bra för er i dag.
Tänkte på er och dom andra.
Kram från Susanne.