onsdag 23 februari 2011

Tänk att jag.....

ska behöva bli sjuk för att få en stund över till skapande....snörvel
Jag har åkt på en rejäl förkylning och vad passade bättre då att det kom lite stämplar från Magnolia. Jag har för första gången köpt ett kit med stämplar. Lite spännande för jag hade nog inte valt alla om jag skulle köpt de var för sig. Självklart så hade jag ju för lite ez-mount hemma så alla har inte blivit monterade. Försökte flörta med mannen så vi får väl se om han kommer hem med någon mount, inte så lätt att flörta med rinninga ögon och röd näsa:))) men man gör vad man kan eller hur?

Här kommer iallafall en riktig liten goding från kitet även texten är därifrån.


Hade bestämt mig för att göra ett kort med massa papper men tyckte att bakgrundspappret var för fint för att dölja och sen är det nog bara att inse att det är inte riktigt min stil. Kanske får jag utmana mig själv nu när jag är sjuk. Dags för nästa stämpel:)

Många kramar från Petra

9 kommentarer:

Susanne Wiland sa...

Hejsan Svejsan!
Jättefint kort!
Och krya på dig!
Här är det bara bra och sportlov.
Många kramar från Susanne!

Unknown sa...

Kortet är hur fint som helst. Kan hålla med dig om att det ibland är svårt att dölja ett vackert papper med dekos och annat. Synd att du skulle behöva åka på en förkylning för att hinna pyssla, men jag måste ju ändå önska dig god bättring.

Kram Ingela

Annette sa...

Grattis till första kitet ;o) Visst är de ljuvliga och man får liksom inte nog av dem.
Ditt kort är så himla fint i äkta Petra-färger. Och din Tilda är jättesnyggt målad.
Håller med, ibland ska man inte dölja papperna för de är så fina.
Hoppas att flörtande gick hem och att du snart blir av med din förkylning!
Krya-på-dig-kramar

Louise sa...

Men stackare! :(
Fy vad jobbigt med en förkylning..hoppas verkligen att du snart känner dig bättre :) så att vi kan ses o kramas på Stämpelgårdens utförsäljning på fredag :) Det är sååå längesedan vi sågs o min Petra dos måste höjas ;)

Vilket underbart kort du gjort med en riktigt fantadtisk stämpel som är superbt målad! Väldigt vackert mönsterpapper och jag förstår hur du menar med att täcka upp det för mycket ;) Som Annette säger: det här kortet är väldigt Petra :)
Kram

Chris_P sa...

Åhh vad fint kort Petra, stämpeln är ju underbar!! Får nog flörta lite med dig ;o), låna framåt påsk..

Jag hoppas att du kryar på dig, tur du kan sysselsätta dig iaf. Det är pest o vara sjuk!

Ta hand om dig!

kram på dig!

Anna sa...

Jättefint kort! Sitter själv hemma och är sjuk men är nog inte redo för att scrappa ännu. Jag får nöja mig med att njuta av andras alster. Vilken "tur" för mig att du också blev sjuk. ;)

Susanne Wiland sa...

Hej Petra!
I morse när jag kom ut till brevlådan fick jag uppleva känslan som dom på Nyhem fick uppleva för snart 30 år sen. Någon dum j.... hade nämligen fyllt brevlådan med ketchup. Och självklart kom du upp i mina tankar väldigt snabbt hihihihihihi.
Kram från Susanne1

Annika sa...

Hej!

Du jat fått en Award för din blogg!
Hämta den här: http://kattkort.blogspot.com/ och läs om vad du skall göra.

Kram Annika

Linda/Pieces by Pieces sa...

Ja, det är väl enda ljusglimten under sjukdagar - att man får lite tid över i pysselhörnan (undrar om man inte piggnar till lite fortare just därför:)?! Detta var ett helt underbart kort! Älskar den Tildan och du har färglagt och dekorerat helt fantastiskt!

Kram Linda